Höstvärmen biter sig envist kvar...

Allmänt / Permalink / 0

... kylan verkar som tur är vänta på sig...



Länge sedan jag var här, blir inte så ofta...
Men jag har en del bloggar jag följer aktivt,
är inte jätteduktig på att kommentera.

Läget är nu inne i en zeg period, ständigt trött...
Mörkt och dystert och längtar till 1a Advent,
då man kan tända ljusstakar och stjärnor.
Börja sagta pynta, mer och mer ju närmare Jul vi kommer.

December är en härlig månad...

Annars är allt toppen,
gubben jobbar, jagar all ledig tid.
M20 jobbar, M17 pluggar...
Jag jobbar, sover,
tränar och pysslar med vardags saker hemma...
(visst gubben donar och fixar lite oxå..;) )

Träningen är toppen nu,
Zumba i grupp på Torsdagar och zumba hemma Tisdagar.
Där emellan försöka prommenixa med hundarna...
Även ett pass med Jillian Michaels då och då..

Har även Viktväktarpointat ett tag nu... och det syns...
I´m back... and feeling sooo good...
mitt delmål var att komma ner i den vikt jag var när Pappa dog..
det har jag klarat...
Började ju redan i Januari med att lägga av med godis och läsk...
Visst när det kniper kan det bli en light...
men men annars bara vatten eller bubbelvatten...
Sen över sommaren var det ju mkt god mat och dryck, 
vilket man måste gotta sig med ibland... då jag stod still i vikt...
och nu är det på G igen...
vi skojar att det är min 40 årskris som dragit igång..
Ha ha ha...
...kan bara säga att när kroppen skriker att den inte orkar mer,
 så måste man ta sig själv i kragen...

Det var några ord i November...
Till top