...solig tisdag...

Allmänt / Permalink / 2
Vilket härligt väder...
Sov ut, bokat klipptid till M19,
som kommer hem på tors och är på "hemmaplan" till söndag.
Det vill säga, han kommer ränna runt och träffa kompisar så jag är utan bil!!!

Har även  varit med svärmor och handlat, sedan kaffe hos henne.
Köpte lite potatis, 20 kg.
Som då skulle förvaras svalt och mörkt,
kom på iden om att goda vännerna har nog en trälåda att låna ut ett tag...

... nu får jag nog köpa mer potatis... den låda på 60x60...
mina 20 kg täcker knappt botten...

Jag var härom dan på Ica och handla potatis,
varannan fick slängas eller skära bort hälften...
Så nu fick jag nog! Nu fick det bli potatis direkt ifrån bonnen...
Visst kan man få kassera där oxå, men mer än hälften så dyra...

Annars har jag tagit en slappadag idag...
Som sagt stannade till hos goda vännerna, deras gård är så härlig.
Sjön precis intill, 3 kräftdammar och massor av grönska att ta hand om...
Bara att visstas där en stund så får man lugn i själen...
Solen värmde så gott...

Nu ska jag iallafall bädda sängen innan gubben kommer hem,
måste se ut som om jag gjort nåt vettigt...
Även tömma diskmaskinen...
Får se om det blir en skogsrunda sen, vilket humör han nu är på???

Tjingeling!
#1 - - Theresa:

Här har det också varit soligt, men kallt :/ Jobbigt att stiga upp och gå ut med hunden vid halv sju tiden på morgonen. Kallt och mörkt, känns som man är ute och går mitt i natten:( Annars är allt bara bra här :)

#2 - - Carina:

Tänk att bo så som dina vänner, låter mumma för själven. kan vara skönt att bara kunna hälsa på någon som bor så :-) Igår hade vi regn nästan hela dagen, i alla fall så fort man var tvungen att gå ut :-( Ha en bra dag, kram

Till top