...tisdag...

Allmänt / Permalink / 2


Mörkt, kallt och kommit ännu några cm snö...
När ska det sluta... Jag tycker det är jättefint,
men som svärmor sa...
ska det vara så här kallt och snöigt hela vintern så blir den lång...

Sitter nu och väntar på att få komma hem till varma goa sängen...
drömma mig bort till sommaren och värmen, sol och bad...
Blommor och bär... ja allt vad sommaren har att erbjuda...
Ska vintrarna bli så här kalla, vill jag nog sätta mig på flyget söderut...

Nåja... än är jag inte trött på det... jo skottandet...
det tär på kroppen och en snöslunga står på Tomtens lista...
men det blir nog till att slita med skyffeln...
Det gnistrar och lyser upp, i mörkret.
Det är så mysigt att tända ljusen på kvällarna...
Även stjärnor och adventsstakarna är tända...
Det går fort nu... 24 dagar kvar... ;0)

Tjingeling
#1 - - Carina:

tänkte oxå på det häromdagen, att det kommer nog att bli en lång vinter om det redan nu är så kallt. Gillar inte att frysa annars är det ju fint och så. Idag skiner solen så då blev det ännu finare. Är det bara vindstilla är det ok att vara ute men det blåste rätt bra för några dagar sedan och då spelar det ju ingen roll vad man har för kläder på sig. ha det bra, kram

#2 - - Åsa:

Tack för dina tips angående bilder och rättigheter. Jag ska definitivt tänka mig för i framtiden. Tack. Vilka fina hundar du har i din blogg! Ha en trevlig december månad och tack igen!

Till top