Vart tog solen vägen?

Allmänt / Permalink / 1


Jo, den gömmer sig bakom gråa och tråkiga moln...
Ena stunden regnar det, sedan en solglimt som inte hinner värma alls...
endast 12 grader ute och jag fryser...
Kan ju oxå bero på att jag jobbat 2 nätter...

Nu ska det bli gott att vara ledig...
Plocka och städa, putsa fönster och fixa inför Studenten...
Så ledig... Ja det kan man ju diskutera!

Men att komma in i normala rytmer,
sova nattetid och uppe och vaken dagtid kan ju behövas ibland.
kan ibland känna att det skulle vara gott med en dagtursrad,
men jag hatar verkligen att ramla upp kl 06.oo för att ta mig till jobbet!
Sedan gör det rätt mkt i lön, jag förlorar en hel del OB,
och vovvarna som inte är vana att vara själva...
Ute i hundgården som vi då får förstora rejält vill de ju inte stå...
Skälla och gnälla, det kommer de då göra...
Nej, jag traskar på natten ett tag till!

Nu ska jag ta tag i tvätt och plock.
H en bra dag!
Tjingeling....

#1 - - Carina:

Här är det oxå mystiskt väder, sol, moln, regn ja inte vet det vad det vill. Skönt att vara ledig en stund fast det är ju klart att det är fullt upp inför studenten. Hoppas dagen har varit bra, kram

Till top