Fredag...

Allmänt / Permalink / 0


Japp, nu var det helg igen...
Jag är långledig. Jobbar tisdag natt.

Det ska ju vara fint väder hela helgen, så man får passa på att lapa sol när man är ledig.
Har haft 2 rätt lugna nätter på jobbet. Skönt för sist jag jobba kändes det vemodigt.
Det var tungt att gå hem efter 3 tunga nätter av fem.
Så jag behövde min ledighet.

Förra helgen var vi på mässa, Tullgarns Jakt och fiskaemässa.
Det var trevligt, men soligt. Brände mig i ansiktet..
Såg ut som om jag haft solglasögon, men icke. Svullen under ögonen.
Är bättre nu... fast stark sol utan skydd= munherpes. Inte kul alls.

Dagen idag blir till att städa och plocka... Tvätt att vika och stryka, toaletter att städa..USCH! Det värsta jag vet..
Hämta gubben som är på firmafest ikväll... Han lovade att det inte skulle bli sent.




Ska hinna med att fixa nåt kul till honom idag på våran dag...
Nåt med hjärtan... Vet ej vad ännu.

Tänk attt det är 12 år sedan vi stressade iväg efter en håruppsättning, in till V-ö Tingshus och tillsammans med barnen, gubbens mor och syster sa ja till varandra. Där efter firade vi med Fikakorg i det gröna. Svägerskan tog flera rullar kort.
Barnen 2 år och 5 år... Tänk! Håren reser sig i nacken...

Efteråt  var vi och firade av SIS när hon tog studenten. Vi stod utanför skolan, jag kommer ihåg att vi mötte Pappa, Farmor och min Faster, Min faster tyckte jag var fin i håret, varpå farmor frågade vad är det för vitt du har i håret. Sen blev hon Sur...
- Har du nu snuvat mig på detta, sa hon och blängde snett. Detta fick jag höra gång på gång... :)





Nepp nu ska jag fixa och dona innan Ungarna kommer hem. Då får vi handla nåt gott till kvällen...

Tjingeling på er...
Till top