...måndag...

Allmänt / Permalink / 0


Vill bara med denna bild säga, jag längtar till sommaren...
Värmen, bad och kunna vara ute utan att frysa,
inte behöva sätta sig i en kall bil när man ska hem eller till jobbet...
Slippa skrapa rutan... ja allt som har med kyla att göra är så jobbigt just nu...
Jag fryser och leder och fingrar värker...

Fast jag får ju erkänna att vi inte kan hoppa över våren,
underbara våren... fåglar som kvittrar...
knoppar som spricker ut och den juvliga gröna färg som först kommer på våren...
VÄRME NU TACK...

För övrigt går tiden för fort...
jobbar-sover-äter-tränar-och promenixar- även vilodagar ibland...
Som idag... sov längre än väntat så då hinner jag varken det ena eller det andra,
men nya tag i morgon...

M16 har sportlov, då blir det inte att jag ställer mig och studsar framför datorn,
utan jag försöker då ut och gå...

Jag och Yrlha tog en låååång promenad i lördags,
Gubben min skulle efterlysa mig, för jag var iväg länge.
Men det var så gott... Trots kylan...
Vi såg spår av rådjur, räv och vildsvin...
vår gammelgumma blev lite uppstissad på ett ställe, så där var de nog nära...
Gris då... det andra bryr hon sig inte så mkt om längre...
men gris finns lite intressa av...

Nu ska jag ställa mig med ett berg av stryktvätt, för att sedan jobba natt 2 av 2...

Ha en bra kväll...
TJINGELING!
Till top