...kall men solig söndag...

Allmänt / Permalink / 0
Morgonstund har guld i mun...
Sitter nu här och har ätit gröt,
ska göra lite kaffe för att sedan tassa runt lite innan de andra vaknar...
Kallt ute idag, även ruggigt inne tycker jag...
Efter att flyttat upp vårt sovrum är det väldigt tomt här nere,
eftersom det är varmare uppe så känns det rått att komma ner,
och när det nu varit under -12 så fick jag höja värmen lite...

Dagen idag...
Blir nog inte så mkt gjort, tvätt och plock...
Dras fortfarande med mitt virus,
gubben har fått en rejäl släng och även M16...
Snart kanske det bryter ut på mig med,
det ligger liksom lite i bakgrunden och gror...
vill varken bryta ut eller gå om, vissa dagar sämre än andra...

Ja ja... det är bara och bit ihop...



"en vårdag 2010"

jag längtar så...till sol och värme... ut och påta i landen...
hänga ut tvätten och mysa i solen... långa promenader.. m.m.
jag är såååå trött på snö och kyla, dock får vi nog dras med den ett tag till...

Nepp, kaffe var det.
Ha nu en riktigt bra söndag...
Kramiz
Till top