Sista natten för denna gång..

Allmänt / Permalink / 1


Sitter nu här sista natten för denna gång,
bytt bort morgondagens natt,
M15 ska till tjejen så jag ska köra honom till tåget i morgon..
Som vi hoppas inte är inställt! De lovade visst snö inatt, men bar puder...
I morgon skulle det regna?! Just den sträckan han ska åka
har inte varit så utsatt av förseningar och dyl...
vi får hålla tummarna och se...

Solen tittade fram en stund idag och det droppade från taket,
men hann inte smälta speciellt mkt. men man får försmakl av våren!
Jag och gubben var och fodrade Rådjuren, såg 7 st.
de har det inte lätt i snön,
men foderplatsen är vältrampad så vi gör en god gärning.
Som jaktintresserade så gäller det att utöva viltvård oxå...
Man kan inte bara skjuta för frysboxern, det finns det en del som gör.
Nej man måste hålla en bra balans så att föryngringar kan ske.
Jag tycker jaktlaget hemma fixar det super.

Ska sätta mig med kameran på foderplatsen en dag
 och se om jag kan få några bra kort.
Vi har en vak koja som skulle fungera utmärkt!

Nepp nu blir det lite os efter jag tittat till tvätten!
Tjingeling!


#1 - - Carina:

Skönt att vara ledig några nätter. Har själv oturen att jobba hela helgen. Hoppas dagen har varit bra.

Till top