Ny dag...

Allmänt / Permalink / 0


Sakta tickar klockan, och det blir en ny dag...
Hem och krypa ner under täcket, krama kudden och sova...
Kanske en stund extra så jag är pigg när jag ska med M14 på utvecklingssamtal.
Jättekul när man är trött efter 2 nätter... men men.

Igår vaknade jag kl 14.3o....
Jag vaknade sakta till liv och fick plötsligt en otäck känsla...
Mamma ringde på morgonen och jag svarade inte...
(hon brukar ju glömma bort när jag jobbat)
Strax efter ringde ett mobilnummer, jag kände igen men inte full koll yrvaken.
Svarade inte då heller,
men så då kl 14.3o fick jag en otäck känsla och bara måste ringa tillbaka.
Men det var ju som jag trodde, hon hade glömt att jag jobbat...
Mobilnumret var M17 som oxå glömt och bad om förlåt mer än en gång när han kom hem...
Jag skulle ju kunna dra ur...
men jag vill vara anträffbar om det skulle hända ungarna något, eller gubben.
Vissa samtal svarar jag inte på men vissa nummer tar jag och jag har rätt lätt för att somna om.

Så väl vaken hann jag med 2 maskiner tvätt...
tömma diskamaskin och småplocka lite.
Sedan gjorde jag nåt dumt igen...
M14s Mobiltelefon har gått sönder och mitt abbonnemang gick snart ut, sååå
det blev en ny mobil till gubben så M14 får ev ta hans gamla.
Ja ja alla nöjda och glada...
Nästa gång får det bli M17 som får nåt... (det lovade jag igår)

Det blev enkel middag, mackaroner och köttbular... snabbt  och bra...
Kaffe och sen time att köra...
Tiden går fort. 4-5 timmar från jag stiger upp tills jag kör till jobbet.

Syrran och familj är i Orsa, på skidsemester... fy vad det drar i tarmen.
Vi brukar ju åka till Idré, kanske nästa år. Det är så härligt, med snön och miljöbytet.
Man planerar och donar i månader innan man åker, det är ju en del av tjusningen med att åka, 
sen går det så fort när man väl är där för man har så roligt...

Nepp nu ska jag plocka lite inna dagen kommer...
Tjing!




Till top