Natt igen...

Allmänt / Permalink / 0
Jobbar nu min sista natt... eller rättare sagt jag jobbade en var sjuk en och jobbar igen...
Ledig Fre Lörd för att sen jobba igen...

Jag fick i förgår ett vad jag kallar migrän anfall...
Redan på morgonen när jag körde hem hade jag sprängande skallabank...
Tog en ipren och kröp isäng, somnade så gott. Då brukar det vara över med det... men men.
Vaknade vid 12 tiden och hade fortfarande ont... eller rättare sagt blixtrande skallabank...
Ville vänta en stund innan jag igen tog tablett så jag försökte somna om... men nepp,
halvslumra med värre och värre värk. Steg upp vid halv två för att inse att Jag inte är kapabel att köra 3 mil till tandis, heller inte lämpligt att jobba på detta...
Tog ännu en tablett, ringde de nödvändiga samtalen och kröp åter i säng.
låg utslagen tills gubben kom hem, släpade mig ut på soffan, försökte få ner en bit macka och vätska.
Efter det och lite kaffe kunde jag i allafall hålla mig uppe, men yr och konstig och ont i hela kroppen.
Kan bara konstatera att det var lika gott att krypa ner i sängen vid 22 tiden istället för att jobba.
Men kostar gör det. En natts lön dras på nästa löning...

Det var länge sen jag hade så ont i huvudet... Sen jag började jobba natt har jag inte ofta haft dessa små anfall.
Heller inte sen jag för ca 14 år sen började ha Hormonspiralen, vilket gjort att mina kvinnobekymmer helt försvunnit...
Hade alltid ont i huvudet i samband med dessa innan. Kan bara konstatera att det nog varit för mkt i sommar...
Nog om det...

Känner mig mör men piggare idag. Sov till 11.30.  Åt frukost, tvättat och plockat disk.
Även varit ute en stund, mockat hundgården. Går på full dos ipren så att jag inte får återfall...
Får jag återfall får jag väl försöka skaffa bättre mediciner.

För övrigt har M14 oxå varit hängig, ont i halsen febrig och seg. Hemma två dagar, men ska försöka gå i morgon.
Annars får man ju inte hitta på kul i helgen!:! Lite hård får man vara.

I helgen ska jag o gubben på Jakt och Fiske Mässa igen... Bosjökloster denna gång.
Vet inte om Nån av ungarna följer med.
Vi ska ha Baileys med oss, lära henne vistas i folkmassor o med andra hundar.

Söndag ska jag till min kusin och Jobba, Inventera i hennes butik... Kul. Startar 8.oo.
Sen hem o vila för att jobba natt.

Nepp nu ska jag sätta mig i soffan en stund till...

Tjingeling på er...
Till top